شناسهٔ خبر: 172694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان برای ورود زائران پاکستانی اربعین حسینی 

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: همه امکانات و زیر ساخت‌های لازم جهت ورود زائران کشور پاکستان برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی از طریق پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان فراهم است‌.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (داریوش امانی)، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس این سازمان در سفر به استان سیستان و بلوچستان و بازدید از پایانه های مرزی این استان با اعلام آمادگی پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان برای ورود زائران پاکستانی اربعین حسینی  اظهار کرد: یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران برپایی هر چه باشکوه تر اربعین حسینی است.

وی افزود: با توجه به گرمای شدید هوا در این منطقه، نصب سایبان ها، سیستم های خنک کننده و مه پاش انجام شده که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده برای ارائه خدمات بهتر، امسال اربعین حسینی متفاوتی برای زائران اباعبدالله الحسین رقم بخورد.

امانی با تاکید بر اینکه در تمامی خدمات و پروژه های انجام شده باید رضایت و رفاه حال زائران ایرانی و خارجی در اولویت قرار گیرد، گفت: به همین منظور، روکش آسفالت جاده‌های منتهی به پایانه های مرزی، رفع نقاط پرحادثه، خط کشی محورها، نصب علایم و افزایش سرویس‌های بهداشتی در پایانه های مرزی در حال انجام است. 

وی در بازدید از پایانه مرزی میرجاوه با اشاره به زیر ساخت های مناسبی که در این پایانه فراهم شده و در خرداد ماه سال جاری نیز سالن مسافری آن توسط وزیر راه و شهرسازی بهره برداری شد، گفت: در سال گذشته، شاهد ورود نزدیک به ۴۲ هزار نفر زائر پاکستانی از این پایانه مرزی بودیم و در سال جاری در صورت همکاری لازم از سوی دو کشور پیش بینی ورود ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی در ایام اربعین حسینی را داریم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به ورود ۱۸ هزار نفر زائر توسط ناوگان پاکستانی در سال گذشته تصریح کرد: در حال رایزنی با کشور همسایه در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری هستیم که با توجه به کمبود ناوگان مسافری در کشور، همه زائران کشور پاکستان با ناوگان مسافری خودشان وارد کشور شوند و  تشریفات گمرکی و قانونی آنها بدون ایستایی در داخل خود ناوگان انجام شود.

طرح جامع پایانه مرزی میلک به زودی عملیاتی می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از امکانات و زیرساخت‌های پایانه مرزی میلک گفت: طرح جامع پایانه مرزی میلک مصوب شده و قرار است اقدامات اساسی در زمینه بازسازی و ایجاد ساختمان‌های جدید مسافری و تجاری برای این پایانه انجام شود.  

امانی در نشستی که در پایانه مرزی میلک برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست های کلان کشور این است که ما بتوانیم از ظرفیت های همسایگان به درستی استفاده کنیم که در همین خصوص، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با مدیریت ۲۶ پایانه مرزی و اتخاذ سیاست گذاری های مطلوب در سال گذشته، حدود ۵۸ درصد رشد ترانزیت را در کشور رقم زد و در سه ماهه اول سال جاری نیز، رشد ۷۰ درصدی ترانزیت را از پایانه های مرزی داشتیم.

لازم به ذکر است، در این سفر که معاون توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مدیران ستادی حضور داشتند، از کارگاه اورهال و بازسازی ماشین آلات راهداری، محورهای فرعی و روستایی حوزه سیستان، زیرساخت های پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در شمال و ریمدان در جنوب استان بازدید و بررسی‌ شد.